Dział II - Regulamin dla Artystów
1. Serwis www.apeironarte.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwis www.apeironarte.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu www.apeironarte.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4. Sprzedawca nie jest autorem sprzedawanych Produktów. Przy każdym Produkcie zostanie wskazany Artysta odpowiedzialny za jego stworzenie. Wysyłka następuje bezpośrednio od Artysty, a zwrot w razie odstąpienia od Umowy bądź reklamacji jest dokonywany bezpośrednio na jego adres, jednakże obowiązki związane z reklamacjami oraz innymi uprawnieniami Klientów będących Konsumentami ponosi Sprzedawca.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
5.1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
5.2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
5.3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
5.4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
5.5. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
1. REGULAMIN - niniejszy regulamin Serwisu.
2. SERWIS - Serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.apeironarte.pl
3. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
4. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www. www.apeironarte.pl umożliwiający utworzenie Konta.
5. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
6. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.apeironarte.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
7. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Sprzedawcy dotyczących Produktów dostępnych w Serwisie.
8. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Łukasz Wojciech Kula wykonujący działalność gospodarczą pod firmą ApeironArte Łukasz Kula wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Mariańska 154a/2 , 47-400 Racibórz, NIP: 6392032184, REGON: 528385400, adres poczty elektronicznej (e-mail): [email protected], numer telefonu: +48 692224199.
9. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
10. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
11. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
12. PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
13. PRODUKT – dostępna w Serwisie rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
14. ARTYSTA – osoba, która jest autorem (twórcą) Produktu dostępnego w Serwisie.
15. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Serwisu.
16. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
17. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
1. Serwis www.apeironarte.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
2. Produkty oferowane w Serwisie są zgodne z umową, stworzone przez Artystę wskazanego w ich opisie (zgodnie z jego deklaracją) i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Serwisu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Serwisu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Serwisu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Serwisie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
6. Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje Klientów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen Produktów. Obok informacji o obniżce Produktu, Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
7. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Serwis www.apeironarte.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
8. W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Serwisie.
9. Warunkiem złożenia Zamówienia w Serwisie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt 7 oraz 9 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
4.2. formularz odstąpienia od umowy,
4.3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie wysyłany pocztą elektroniczną na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
1.1. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (PayU.pl).
2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich oraz/i zagranicznych banków.
3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 dni od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
4. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
2.1. Po złożeniu oraz opłaceniu Zamówienia (pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności), Artysta ma 3 dni na potwierdzenie dostępności Produktu.
2.2. Na czas, w którym Artysta musi wysłać Produkt, po potwierdzeniu Zamówienia, składa się 5 dni na wygenerowanie etykiety wysyłkowej
2.3. Dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od 2 do 3 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
3. Zakupione w Serwisie Produkty są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej, dostępnej poprzez serwis Furgonetka.pl.
4. Dostawa własna - W przypadku niektórych Produktów dostępna forma dostawy to „wysyłka własna” / "dostawa własna". W przypadku Produktów o dużych gabarytach, jest to jedyna dostępna forma dostawy. Dostawa własna jest organizowana przez Artystę, który ustala sposób jej wykonania oraz koszty. Po potwierdzeniu Zamówienia, Artysta ma 5 dni na nadanie przesyłki na dane wskazane przez Kupującego.
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu braku zgodności Produktu z umową, są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 9, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, za brak zgodności Produktu z umową, istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
4. Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]. Po zgłoszeniu mailowym Sprzedawca wskaże Klientowi konkretny adres do wysyłki Produktu.
5. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
6. Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania.
8. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
9. Klient może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową czy w przypadku, gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową).
10. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, Sprzedawca odpowiednio:
a) pokrywa koszty naprawy oraz ponownego dostarczenia Produktu,
b) obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania uprawnionego oświadczenia tego Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o obniżeniu ceny,
c) w przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 – zwraca im cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
11. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Serwis oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży prosimy o zgłoszenie chęci odstąpienia od Umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]. Adres do zwrotu zostanie wówczas wskazany przez Sprzedawcę indywidualnie.
4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy i wzorze formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wybrali sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Serwis, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu im, poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może odstąpić od umowy, liczy się:
9.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,
9.2. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części
9.3. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
9.4. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku Umowy Sprzedaży:
10.1 w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
10.2 w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
10.3 w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta, pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1. niedozwolonych postanowień umownych,
2.2. odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu z umową,
2.3. prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
2.4. zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
1.2. prowadzenie Konta w Serwisie,
1.3. Newsletter.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Serwisu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 11 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Serwisie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Serwisie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili wysłania przez Usługobiorcę uzupełnionego Formularza Rejestracji,
2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
3.3. przeglądarka internetowa,
3.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta, Newsletter),
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub poprzez usunięcie Konta,
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),
1.4. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.apeironarte.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Łukasza Wojciecha Kuli wykonującego działalność gospodarczą pod firmą ApeironArte Łukasz Kulawpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Mariańska 154a/2 , 47-400 Racibórz, NIP: 6392032184, REGON: 528385400, adres poczty elektronicznej (e-mail): [email protected], numer telefonu: +48 692224199. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.apeironarte.pl bez zgody Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.apeironarte.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Serwisu pod adresem www.apeironarte.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Serwisu pod adresem www.apeironarte.pl użyte są w celach informacyjnych.
1. Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Serwisem, a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
4.1. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
4.2. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w § 9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
1. Niniejszy Regulamin Artystów określa warunki funkcjonowania Artystów w Serwisie www.apeironarte.pl.
2. Regulamin Artystów określa:
2.1. zasady zawierania Umów Sprzedaży pomiędzy Usługodawcą oraz Artystami za pośrednictwem Serwisu,
2.2. zasady zawierania Umów o Dostarczanie Usługi Cyfrowej pomiędzy Artystami, a Usługodawcą,
2.3. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwis www.apeironarte.pl oraz zasady świadczenia tych usług dla Artystów,
2.4. warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
3. Każdy Artysta z chwilą korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu www. apeironarte.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu Artystów.
4. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie Artystów, w szczególności co do Usług Elektronicznych oraz kwestii własności intelektualnej elementów zamieszczanych w Serwisie, zastosowanie mają postanowienia Regulaminu ogólnego Serwisu www.apeironarte.pl. W przypadku odpowiedniego stosowania Regulaminu ogólnego w zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie Artystów, Artystów należy traktować jako Usługobiorców w rozumieniu Regulaminu ogólnego.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie Artystów mają zastosowanie przepisy:
5.1. Kodeksu cywilnego;
5.2. Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827;
5.3. Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. nr 24, poz. 83 z późniejszymi zmianami),
5.4. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)
5.5. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
1. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej Serwisu umożliwiający stworzenie Konta. Formularz Rejestracji umożliwia stworzenie Konta odpowiadającego konkretnemu Artyście.
2. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem podanym przez Użytkownika, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Użytkownika będącego Artystą.
3. KONTO PREMIUM - Konto Artysty, którego Produkty będą sprzedawane przez Usługodawcę bez dodatkowej marży dla Serwisu. Cena Produktu płacona przez Klienta będzie równa Cenie płaconej Artyście przez Usługodawcę. Dostęp do Konta Premium Artysta może uzyskać poprzez zawarcie Umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowej. Konto Premium jest aktywne przez konkretny Okres Rozliczeniowy. Konto Premium umożliwia równoczesne wystawienie na sprzedaż nielimitowanej liczby Produktów.
4. ARTYSTA – osoba, która zarejestrowała w Serwisie Konto lub Konto Premium i sprzedaje lub zamierza sprzedawać swoje Produkty za pośrednictwem Serwisu i/lub korzysta z Usług Elektronicznych Serwisu dedykowanych Artystom.
5. REGULAMIN – regulamin ogólny Serwisu www.apeironarte.pl.
6. REGULAMIN ARTYSTÓW - niniejszy regulamin Serwisu www.apeironarte.pl dedykowany Artystom.
7. SERWIS - serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.apeironarte.pl.
8. USŁUGODAWCA – Łukasz Wojciech Kula wykonujący działalność gospodarczą pod firmą ApeironArte Łukasz Kula wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Mariańska 154a/2 , 47-400 Racibórz, NIP: 6392032184, REGON: 528385400, adres poczty elektronicznej (e-mail): [email protected], numer telefonu: +48 692224199 .
9. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Artysty za pośrednictwem Serwisu.
10. CENA – kwota, na którą Artysta wycenia swój Produkt. Kwota ta zostanie zamieszczona w Serwisie przez Usługodawcę jako cena brutto Produktu dostępna dla Klientów. Artysta może otrzymać 100% Ceny Produktu bądź 85% Ceny Produktu po jego sprzedaży Usługodawcy, w zależności od tego, czy posiada Konto Premium w Serwisie. Przed wystawieniem Produktu na sprzedaż Artyście zostaje podana ostateczna kwota, jaką otrzyma w razie dojścia sprzedaży do skutku.
11. PRODUKT – dostępne w Serwisie Produkty będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Artystą, a Usługodawcą.
12. PANEL ARTYSTY – Panel umożliwiający Artyście wystawianie na sprzedaż Produktów, zarządzanie Kontem lub Kontem Premium oraz modyfikacje ofert.
13. KLIENT – osoba fizyczna, która kupiła lub zamierza kupić Produkt dostępny w Serwisie od Usługodawcy.
14. UMOWA SPRZEDAŻY - Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Artystą, a Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu.
15. SUBSKRYPCJA – prezentowana w Serwisie odpłatna Usługa Elektroniczna stanowiąca Usługę Cyfrową, pozwalająca Artyście na korzystanie z Konta Premium i będąca przedmiotem Umowy o dostarczenie Usługi Cyfrowej zawartej między Usługodawcą a Artystą.
16. UMOWA O DOSTARCZANIE USŁUGI CYFROWEJ - umowa zawarta między Artystą, a Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu, której przedmiotem jest Subskrypcja.
17. USŁUGA CYFROWA - usługa pozwalająca Artyście na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Artystę lub innych użytkowników tej usługi oraz inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
18. TREŚĆ CYFROWA – dane wytwarzane i dostarczane przez Usługodawcę w postaci cyfrowej.
19. OKRES ROZLICZENIOWY – czas, na jaki została wykupiona Subskrypcja przez Artystę, liczony wg dni. Za dzień rozpoczęcia nowego Okresu Rozliczeniowego uważa się dzień następny po zakończeniu poprzedniego Okresu Rozliczeniowego. Usługodawca udostępnia Okres Rozliczeniowy, który trwa 30 dni. Dostępny Okres Rozliczeniowy może ulegać zmianom (wydłużeniu lub skróceniu) w wyniku akcji promocyjnych organizowanych przez Usługodawcę.
20. ZŁOŻENIE OFERTY - wyrażenie woli zakupu danego Produktu od Artysty przez Usługodawcę za określoną kwotę i za pośrednictwem Serwisu. Artysta jest zobowiązany zaakceptować bądź odrzucić ofertę w określonym terminie.
21. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Formularz, który umożliwia Artyście zawarcie Umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowej z Usługodawcą, na warunkach określonych w opisie Produktu oraz niniejszym Regulaminie.
22. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
23. PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
24. ŚRODOWISKO CYFROWE - sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Artystę w celu uzyskania dostępu do Usługi Cyfrowej lub w celu korzystania z niej.
25. KOMPATYBILNOŚĆ - współdziałanie Usługi Cyfrowej ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z Usługi Cyfrowej tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania.
26. FUNKCJONALNOŚĆ - zdolność Usługi Cyfrowej do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem jej przeznaczenia.
27. INTEGRACJA - połączenie Usługi Cyfrowej z elementami Środowiska Cyfrowego Artysty i włączenie jej do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Cyfrowej.
28. INTEROPERACYJNOŚĆ - zdolność Usługi Cyfrowej do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z Usługi Cyfrowej tego samego rodzaju.
1. Usługodawca umożliwia Artystom za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. prowadzenie Konta,
1.2. prowadzenie Konta Premium,
1.3. Formularz Zamówień,
1.4. sprzedaż Produktów.
2. Świadczenie Usług na rzecz Artystów w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie Serwisu treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 3 pkt 1.1, 1.3 i 1.4 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Świadczenie Usługi Elektronicznej, o której mowa w § 3 pkt 1.2 jest płatne w postaci Subskrypcji i opłaty za nią, naliczanej zgodnie z zasadami określonymi w § 6 Regulaminu.
3. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
3.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta zawierana jest na czas nieoznaczony,
3.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Premium zawierana jest na jeden Okres Rozliczeniowy i ulega automatycznemu przedłużeniu, chyba że Artysta anuluje Subskrypcje.
3.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na zawieraniu Umów Sprzedaży Produktów za pośrednictwem Serwisu zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przyjęcia oferty przez Artystę bądź odrzucenia oferty,
3.4. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Formularza Zamówień celem zawarcia Umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowej w ramach Serwisu zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania uzupełnionego Formularza Zamówień lub rezygnacji ze składania zamówienia,
4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
4.1. Komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
4.2. dostęp do poczty elektronicznej,
4.3. przeglądarka internetowa,
4.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
5. Artysta zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
6. Artysta zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
7. Artystę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
8. Usługodawca zastrzega prawo do odmowy publikacji, edycji lub usunięcia treści, w tym ogłoszeń i zdjęć, których charakter narusza postanowienia Regulaminu, przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności, gdy zawierają elementy:
8.1. powszechnie uznane za obraźliwe,
8.2. o charakterze rasistowskim,
8.3. noszące znamiona przestępstw lub czynów nieuczciwej konkurencji,
8.4. naruszające prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej,
8.5. wprowadzające w błąd Artystów,
8.6. reklamujące inne serwisy, w tym w szczególności serwisy konkurencyjne w stosunku do www.apeironarte.pl,
8.7. będące SPAM-em lub materiałem promocyjnym,
8.8. zawierające ogłoszenia o działaniach konkursowych organizowanych bez zgody Serwisu.
1. W celu wystawienia Produktu na sprzedaż i zawarcia Umowy Sprzedaży z Usługodawcą konieczne jest zarejestrowanie Konta lub Konta Premium w Serwisie na zasadach określonych przez Usługodawcę.
2. Wypełniając Formularz Rejestracji Artysta powinien zachować poniższe zasady:
2.1 powinien wypełnić wszystkie pola Formularza Rejestracji, chyba że pole jest opcjonalne;
2.2 Informacje wpisane do Formularza Rejestracji powinny dotyczyć wyłącznie Artysty i być zgodne ze stanem faktycznym;
2.3 powinien zapoznać się i potwierdzić fakt zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu Artystów, Regulaminu ogólnego oraz Polityki Prywatności, oznaczając odpowiednie pole Formularza Rejestracji;
2.4 powinien wyrazić zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych na zasadach, w zakresie oraz w celach szczegółowo określonych w Polityce Prywatności. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do rejestracji i założenia Konta.
3. Usługodawca wystawia Produkty należące do Artysty na stronie Serwisu po prawidłowym wypełnieniu formularza dostępnego za pośrednictwem Panelu Artysty i akceptacji niniejszego Regulaminu Artystów, a także potwierdzenia Ceny, za jaką zostanie wystawiony na sprzedaż Produkt.
4. Artysta zapewnia, że prezentowane Produkty są zgodne z umową, opisem dostępnym w ofercie oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski, a on sam ma tytuł prawny pozwalający mu na rozporządzanie Produktem.
5. Warunki Sprzedaży Produktów w Serwisie.
5.1 Produkty wystawiane przez Artystę są uwidaczniane w Serwisie i dostępne dla Klientów oraz osób przeglądających Serwis.
5.2 W razie złożenia przez Klienta do Usługodawcy oferty zakupu konkretnego Produktu wystawionego w Serwisie, Usługodawca przesyła do Artysty własną ofertę nabycia Produktu za określoną i uzgodnioną w momencie wystawiania Produktu na sprzedaż przez Artystę Cenę, która może zostać pomniejszona o 15% marżę Usługodawcy.
5.3 Oferta Usługodawcy dotyczy nabycia Produktu zgodnego z opisem przedstawionym przez Artystę za określoną Cenę, która w razie nieposiadania Konta Premium przez Artystę zostanie pomniejszona o 15% marży.
5.4 Artysta ma 3 dni na zaakceptowanie lub odrzucenie oferty Usługodawcy. Brak reakcji w trzydniowym terminie oznacza odrzucenie oferty Usługodawcy.
5.5 Przyjęcie oferty skutkuje zawarciem Umowy Sprzedaży o treści określonej niniejszym Regulaminem Artystów.
5.6 Artysta wystawia Usługodawcy fakturę VAT/bez VAT, za pośrednictwem wewnętrznego, zautomatyzowanego systemu Serwisu. Faktury są wystawiane na podstawie danych Artysty podanych w Panelu Artysty, z uwzględnieniem statusu Przedsiębiorcy bądź osoby nieprowadzącej działalności gospodarczej.
5.7 Artysta wyraża zgodę na każdorazowe (za każdym razem, gdy zostanie sprzedany jego Produkt), automatyczne wystawianie faktury za pośrednictwem systemu, o którym mowa w pkt 5.6 niniejszego paragrafu. Artysta oświadcza, że podawane przez niego dane, które zostają następnie wykorzystywane do wystawiania faktur, są prawdziwe.
5.8 Przeniesienie własności Produktu na Usługodawcę następuje w momencie zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.9 W razie przyjęcia oferty, Artysta jest zobowiązany do wygenerowania etykiety wysyłkowej w terminie 5 dni. Artysta, generując etykietę, automatycznie zamawia odbiór Produktu przez kuriera na najbliższy możliwy termin, ustalany przez przewoźnika.
5.10 Dokładna instrukcja dotycząca sposobu nadania przesyłki przez Artystę zostanie wskazana w mailu z potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.11 Artysta otrzyma Cenę (bądź Cenę pomniejszoną o 15% marży) z tytułu Umowy Sprzedaży Produktu po upływie czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, który przysługuje Klientowi. Bieg terminu, o którym mowa w zd. 1 określa Regulamin ogólny Serwisu. Cena zostanie zapłacona przez Usługodawcę w terminie 3 dni od upływu wskazanego w zdaniu pierwszym niniejszego punktu terminu za pośrednictwem przelewu tradycyjnego na rachunek bankowy przypisany do Konta/Konta Premium Artysty.
5.12 Artysta ponosi względem Usługodawcy analogiczną odpowiedzialność za niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży, jak ta określona w Regulaminie ogólnym Serwisu www.apeironarte.pl, jeżeli chodzi o reklamacje oraz zwroty (odstąpienia od umowy zawartej na odległość) Klientów, którzy zakupili Produkt od Usługodawcy za pośrednictwem Serwisu.
5.13 W razie roszczeń związanych z Produktem pochodzących od Klientów, a kierowanych do Usługodawcy, Artysta jest zobowiązany odpowiednio pokryć koszty reklamacji lub zwrotu Klienta bądź odpowiednio obniżyć Cenę Produktu albo dokonać jego naprawy.
1. Informacje dotyczące Subskrypcji oraz jej zamawiania.
1.1. Usługodawca prowadzi sprzedaż Subskrypcji, po wykupieniu której Artysta uzyskuje dostęp do Konta Premium,
1.2. Usługodawca prowadzi sprzedaż Usługi Cyfrowej polegającej na wyróżnieniu ogłoszenia o sprzedaży Produktu Artysty na stronie głównej Serwisu,
1.3. Usługa Cyfrowa oferowana w Serwisie jest Funkcjonalna, Kompatybilna i Interoperacyjna ze sprzętem spełniającym wymagania techniczne wskazane w Serwisie oraz niniejszym Regulaminie,
1.4. informacje znajdujące się na stronie internetowej Serwisu, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Artysta, składając Zamówienie, składa ofertę kupna Subskrypcji na warunkach podanych w jej opisie,
1.5. Cena Subskrypcji lub Usługi Cyfrowej uwidoczniona w Serwisie podana jest w złotych polskich (PLN) i jest ceną brutto,
1.6. Cena Subskrypcji lub Usługi Cyfrowej uwidoczniona w Serwisie jest wiążąca w chwili złożenia przez Artystę Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian Cen w Serwisie, które mogą się pojawić w odniesieniu do Subskrypcji po złożeniu przez Artystę Zamówienia. W przypadku zmiany Ceny Subskrypcji Usługodawca poinformuje Artystę o jej zmianie przed rozpoczęciem kolejnego Okresu Rozliczeniowego.
1.7. Usługodawca w sposób jednoznaczny informuje Artystów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen. Obok informacji o obniżce, Usługodawca uwidacznia najniższą Cenę Usługi Cyfrowej, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli Usługa Cyfrowa jest oferowana do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – Usługodawca uwidacznia najniższą Cenę Usługi Cyfrowej, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tej Usługi Cyfrowej do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki,
1.8. postanowienia cenników, odrębnych regulaminów i specyfikacji umieszczonych na stronie Sklepu, stosowane są z pierwszeństwem przed niniejszym Regulaminem.
1.9. w celu złożenia Zamówienia Artysta ma obowiązek:
a) zalogować się do Konta,
b) wejść w zakładkę „Twój Plan” lub „Wyróżnienie ogłoszenia”,
c) wypełnić znajdujący się tam Formularz Zamówienia (Artysta może składać Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień – 24 godziny na dobę przez cały rok z wyłączeniem przerw w dostępie do Serwisu spowodowanych aktualizacją serwera Usługodawcy lub wykonywaniem przez Usługodawcę innych czynności w celu poprawienia funkcjonowania Serwisu),
d) zaakceptować Regulamin i politykę prywatności Serwisu,
e) na zewnętrznej stronie pośrednika płatności dokonać płatności za Subskrypcję. O statusie płatności Artysta zostanie powiadomiony przez pośrednika płatności wiadomością mailową,
1.10 Usługodawca informuje Artystę o aktualizacjach Serwisu:
a) w przypadku dostarczania Usługi Cyfrowej w sposób ciągły – przez cały okres trwania Umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowej,
b) w przypadku dostarczania Usługi Cyfrowej w sposób jednorazowy lub częściami – przez czas zasadnie oczekiwany przez Artystę, z uwzględnieniem celu wykorzystywania Usługi Cyfrowej a także okoliczności i charakteru Umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowych.
2. Zawarcie Umowy o dostarczenie Usługi Cyfrowej.
2.1. Do zawarcia Umowy o dostarczenie Usługi Cyfrowej, niezbędne jest wcześniejsze złożenie Zamówienia zgodnie z pkt 1.9 niniejszego paragrafu,
2.2. po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie poprzez przesłanie wiadomości e-mail,
2.3. potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2.2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Artysty jego Zamówieniem i zawiera:
a) potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
b) formularz odstąpienia od umowy,
c) niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy,
d) pouczenie o utracie prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
2.4. z chwilą otrzymania przez Artystę wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 2.3 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa o dostarczenie Usługi Cyfrowej między Artystą, a Usługodawcą,
2.5. każda Umowa o dostarczenie Usługi Cyfrowej będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie wysyłany pocztą elektroniczną na adres mailowy Artysty podany w Formularzu Zamówienia, po zaksięgowaniu płatności na koncie rozliczeniowym Usługodawcy.
3. Sposoby płatności.
3.1. Płatności realizowane są poprzez witryny zewnętrznnych pośredników płatności tj. PayU.pl oraz Stripe.com,
3.2. Opłata za pierwszy Okres Rozliczeniowy Subskrypcji zostanie pobrana wraz z jego rozpoczęciem,
3.3. Opłata za każdy kolejny Okres Rozliczeniowy zostanie pobrana wraz z jego rozpoczęciem.
4. Dostarczenie Usługi Cyfrowej.
4.1. Dostarczenie tj. udzielenie dostępu do Usługi Cyfrowej następuje po otrzymaniu potwierdzenia zamówienia przez Artystę od Usługodawcy,
4.2. Artysta korzysta z Usługi Cyfrowej za pośrednictwem Konta Premium lub Konta,
4.3. Artysta ma możliwość dostępu do Usługi Cyfrowej polegającej na dostępnie do Konta Premium przez czas trwania Okresu Rozliczeniowego,
4.4. Usługodawca dostarcza Artyście Usługę Cyfrową w najnowszej dostępnej wersji.
5. Reklamacja z tytułu braku zgodności Usługi Cyfrowej z umową.
5.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy wobec Artysty będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu z tytułu braku zgodności Usługi Cyfrowej z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
5.2. Usługodawca jest odpowiedzialny wobec Artysty będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu za brak zgodności Usługi Cyfrowej z Umową:
a) w przypadku gdy Usługa Cyfrowa jest dostarczana Artyście w sposób ciągły – przez cały okres trwania umowy,
b) w przypadku, gdy Usługa Cyfrowa jest dostarczana w sposób jednorazowy lub częściami – Usługodawca odpowiada za brak zgodności z umową istniejący w chwili dostarczenia Usługi Cyfrowej i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili,
5.3. Artysta zobowiązany jest do współpracy z Usługodawcą w celu ustalenia czy brak zgodności Usługi Cyfrowej z Umową wynika z cech Środowiska Cyfrowego Artysty,
5.4. zawiadomienia o braku zgodności Usługi Cyfrowej z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania Artysta może dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
5.5. w powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę,
5.6. Usługodawca ustosunkuje się do żądania Artysty niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jego otrzymania,
5.7. w przypadku reklamacji Artysty będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
5.8. Artysta będący Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu może żądać w pierwszej kolejności doprowadzenia Usługi Cyfrowej do zgodności z umową. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Artysta będący Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu może żądać wyłącznie w określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach (m.in. w przypadku, gdy niezgodność Usługi Cyfrowej z umową jest istotna, gdy Usługodawca odmówił doprowadzenia Usługi Cyfrowej do zgodności z umową czy w przypadku, gdy brak zgodności z umową występuje nadal, pomimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę Cyfrową do zgodności z umową),
5.9. w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu, Usługodawca odpowiednio:
a) doprowadza Usługę Cyfrową do zgodności z Umową na swój koszt,
b) obniża cenę Usługi Cyfrowej (obniżona cena musi pozostawać w proporcji Ceny Usługi Cyfrowej zgodnej z umową do Usługi Cyfrowej niezgodnej z umową oraz dodatkowo w przypadku, gdy Usługa Cyfrowa dostarczana jest częściami lub w sposób ciągły - uwzględniać czas, w którym Usługa Cyfrowa była niezgodna z Umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania uprawnionego oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu,
c) w przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu – Usługodawca zwraca mu Cenę Usługi Cyfrowej najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu zobowiązany jest niezwłocznie zaprzestać korzystania z Usługi Cyfrowej,
5.10. odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS,
5.11. Usługodawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Usługa Cyfrowa była niezgodna z Umową, nawet jeśli przed odstąpieniem od Umowy Artysta z niej faktycznie korzystał,
5.12. Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu Ceny jedynie w części odpowiadającej Usłudze Cyfrowej niezgodnej z umową oraz Usługi Cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
6. Odstąpienie od umowy.
6.1. Z zastrzeżeniem pkt 6.4 niniejszego paragrafu, Artysta będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Usługodawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy,
6.2. w razie odstąpienia od umowy, Umowa jest uważana za niezawartą,
6.3. termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu, może odstąpić od umowy, liczy się od dnia zawarcia Umowy o dostarczenie Usługi Cyfrowej,
6.4. prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w pkt 8 § 6 Regulaminu, m.in. w wypadku umowy:
a) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
b) o dostarczanie Treści Cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie,
6.5. prawo odstąpienia od Umowy przysługuje zarówno Usługodawcy, jak i Artysty, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym,
6.6. po odstąpieniu od umowy przez Artystę zgodnie z pkt 5.9 lit. c) lub zgodnie z punktem niniejszym, Usługodawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Artystę w trakcie korzystania z Usługi Cyfrowej, z wyjątkiem treści, które:
a) są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą Cyfrową, która stanowiła przedmiot umowy,
b) dotyczą wyłącznie aktywności Artysty w trakcie korzystania z Usługi Cyfrowej, która stanowiła przedmiot umowy,
c) zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności,
d) zostały wytworzone przez Artystę wspólnie z innymi Artystami, którzy nadal mogą z nich korzystać,
6.7. z wyjątkiem przypadków, o których mowa w pkt 6.6 niniejszego paragrafu, Usługodawca na żądanie Artysty udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Artystę w trakcie korzystania z Usługi Cyfrowej dostarczanej przez Usługodawcę - nieodpłatnie, w rozsądnym terminie i w powszechnie używanym formacie do odczytu maszynowego,
6.8. w przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca może uniemożliwić Artyście, o dalsze korzystanie z Usługi Cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Artyście dostępu do Usługi Cyfrowej lub zablokowanie Konta.
7. Przedłużenie i anulowanie Subskrypcji.
7.1. Subskrypcja jest automatycznie przedłużana - w celu anulowania Subskrypcji Artysta może dokonać odpowiedniej dyspozycji za pośrednictwem swojego konta w Serwisie www.apeironarte.pl.
7.2. Wraz z końcem trwającego Okresu Rozliczeniowego, Artysta, który anulował Subskrypcję utraci dostęp do Konta Premium. Kolejne sprzedaże będą obciążone Prowizją.
7.3. W przypadku anulowania subskrypcji opłata za kolejny Okres Rozliczeniowy nie zostanie pobrana. Konto Premium przekształci się po zakończeniu ostatniego opłaconego Okresu Rozliczeniowego w zwykłe Konto.
7.4. Użytkownik ma możliwość anulowania Subskrypcji w każdym czasie poprzez przesłanie odpowiedniej informacji do Artysty za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]. Anulowanie Subskrypcji powoduje jej zakończenie.
7.5. Ponowne rozpoczęcie okresu Subskrypcji może nastąpić najwcześniej po 3 (trzech) miesiącach od zakończenia ostatniego opłaconego Okresu Rozliczeniowego.
8. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców na prawach konsumentów.
8.1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą zawiera z Usługodawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
8.2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną w zakresie:
8.2.1. niedozwolonych postanowień umownych,
8.2.2. odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Usługi Cyfrowej z umową,
8.2.3. prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
8.2.4. zasad dotyczących Umowy o dostarczanie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej.
8.3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 8.1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa, którą zawarł z Usługodawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
8.4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 8.1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
a. Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. prowadzenie Konta w wersji nieodpłatnej).
b. Artysta może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
c. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na zamieszczeniu ogłoszenia w Serwisie, w przypadku, gdy Artysta narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
d. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Artysta mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w Serwisie, w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Artysta może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Artysty podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Artystę sposób.
1. Usługodawca wyznacza punkt kontaktowy w rozumieniu Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA) w miejscu swej siedziby, o której mowa w § 2 niniejszego Regulaminu oraz pod adresem e-mail: [email protected].
2. Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści bezprawnych za pośrednictwem Serwisu (poprzez komentarze, opinie etc.), a także treści:
a. niezwiązane z tematyką Serwisu,
b. bezpodstawnie naruszające dobre imię Usługodawcy,
c. zawierające słowa powszechnie uznawane za niecenzuralne,
d. promujące działalność konkurencyjną względem Usługodawcy.
3. W przypadku publikowania treści, o których mowa w pkt 2, Usługodawca ma możliwość ich moderacji (odmowa publikacji treści, depozycjonowanie treści, usunięcie treści, uniemożliwienie dostępu do treści, ograniczenie lub wyłączenie monetyzacji treści, zawieszenie lub zamknięcie konta użytkownika, zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi na rzecz użytkownika).
4. W przypadku automatycznego moderowania publikowanych przez Artystów treści za pośrednictwem algorytmu, Artyści nie tracą uprawnienia do odwołania się od decyzji Usługodawcy. Odwołać można się za pośrednictwem adresu e-mail: [email protected]. Odwołując się należy opisać zwięźle zaistniały stan faktyczny oraz uzasadnić powody odwołania. Usługodawca rozpatrzy odwołanie w sposób wskazany przez przepisy Aktu o Usługach Cyfrowych w terminie 14 dni.
5. Artysta, który stwierdzi naruszenie zasad opisanych w niniejszym paragrafie ma możliwość zgłoszenia niedozwolonych treści publikowanych w Serwisie za pośrednictwem adresu e-mail: [email protected].
6. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 5, musi zawierać następujące elementy:
a. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których Artysta zarzuca, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;
b. jasne wskazanie przez Artystę dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
c. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Artysty dokonującego zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
d. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Artysty dokonującego zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
7. Usługodawca potwierdzi otrzymanie zgłoszenia, o którym mowa w pkt 5 niniejszego paragrafu oraz poinformuje o pozytywnym lub negatywnym jego rozpatrzeniu bez zbędnej zwłoki.
8. W przypadku uznania zgłoszenia, o którym mowa w pkt 5 za zasadne, Artysta w miarę możliwości poinformuje Artystę odpowiedzialnego za naruszenie o fakcie dokonania moderacji opublikowanych przez niego treści wraz z wymaganym uzasadnieniem.
9. W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe wraz z uzasadnieniem swoich podejrzeń i przekazaniem znanych mu informacji.
10. Usługodawca informuje Artystów o istotnych zmianach Regulaminu.
11. Artyści ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną ich działaniami w Serwisie, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem informacji niejawnej lub innych tajemnic ustawowo chronionych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także przetwarzaniem danych osobowych Artystów niezgodnie z celami Serwisu lub z naruszeniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
12. Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości informować z wyprzedzeniem Artystów o możliwych zakłóceniach w funkcjonowaniu Serwisu, w szczególności o przerwach w dostępie.
13. Usługodawca podejmuje wszelkie starania, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Serwisu pod względem formalnym i prawnym.
14. Usługodawca będzie uwzględniał wszelkie zmiany przepisów prawnych i dokonywał aktualizacji Serwisu zgodnie w tymi zmianami.
15. Aktualizacja systemu Serwisu dokonywana będzie przez Usługodawcę bez obciążania Artystów dodatkowymi kosztami.
16. Usługodawca podejmuje wszelkie środki, w celu ochrony danych Artystów.
17. Usługodawca nie jest odpowiedzialny w stosunku do Artystów będących Przedsiębiorcami:
a. za jakiekolwiek szkody i straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałe z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania oprogramowania Serwisu, szkody powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu teleinformatycznego, awarii sieci energetycznej,
b. w związku z niewłaściwym korzystaniem z Serwisu przez Artystę niebędącego Konsumentem oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego czy też systemu łączności, za pomocą których Artysta łączy się z systemem Serwisu,
c. za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w funkcjonowaniu Serwisu lub spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych pobieranych przez Artystów,
d. za zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu Serwisu, a także utratę danych Artystów niebędących Konsumentami powstałe w wyniku działania siły wyższej lub osób trzecich,
e. za działania osób trzecich polegające na niezgodnym z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem wykorzystywaniu danych oraz materiałów umieszczonych w Serwisie,
f. za niemożność zalogowania się w systemie Serwisu spowodowaną w szczególności: jakością połączenia, awarią systemu teleinformatycznego lub sieci energetycznej, błędną konfiguracją oprogramowania Artystów niebędących Konsumentami,
g. za skutki związane z utratą hasła.
18. Artysta ponosi odpowiedzialność za podanie adresu poczty elektronicznej, do którego nie ma dostępu, w szczególności adresu nieprawidłowego lub należącego do innego podmiotu.
1. Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. Zmiany dokonane w Regulaminie Serwisu przez Usługodawcę, wiążą Artystę, pod warunkiem, iż został on prawidłowo poinformowany o zmianach i nie wypowiedział umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Artysty o zmianach przez Serwis.
3. Wszelkie spory wynikłe między Usługodawcą, a Artystami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego rozdziału.
4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
4.1. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Artystą będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
4.2. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Artystą niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na miejsce siedziby Usługodawcy.
5. Artysta będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596). Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Ustawienia plików cookies
Ciasteczka! Ta strona wykorzystuje pliki cookies.
Ciasteczka niezbędne do funkcjonowania strony
Ciasteczka analityczne
Ciasteczka marketingowe