Galeria sztuki online – Apeiron Arte

Jak sprzedawać?

FAQ dla sprzedających

Apeiron Arte to przestrzeń otwarta dla każdego twórcy sztuki i rękodzieła – niezależnie od doświadczenia, wykształcenia czy stylu.

Zastrzegamy sobie jednak prawo do weryfikacji autentyczności twórczości. Jeśli wystawione prace nie będą Twojego autorstwa lub nie masz prawa ich sprzedawać – usuniemy je po wcześniejszym kontakcie z Tobą.

Konto jest niezbędne do wystawiania i sprzedaży prac. Każdy artysta, który chce sprzedawać swoje dzieła na Apeiron Arte, jest zobowiązany do założenia konta sprzedawcy na platformie.

Tak, do wyboru masz konto darmowe lub konto premium.

Nie, konto premium nie jest obowiązkowe, jednak zapewnia korzystne opcje dodatkowe.

Konto premium to koszt 14,99 zł miesięcznie.

Tak! Jest to wyjątkowa oferta, dostępna dla pierwszych 20 artystów, którzy dołączą do platformy i opublikują minimum 5 prac na sprzedaż.

W ramach promocji otrzymasz:

  • konto premium na rok – całkowicie bez opłat,

  • dwa darmowe wyróżnienia w sekcji „Polecane”

To nasz sposób na nagrodzenie twórców, którzy wystartują razem z nami.

Zobacz szczegóły promocji

Płatność odbywa się automatycznie co miesiąc – wystarczy podpiąć kartę płatniczą w panelu sprzedawcy.

Cykliczne płatności obsługuje operator Stripe.com.

Tak, możesz zrezygnować w każdej chwili z poziomu swojego panelu.

Plan premium działa do końca bieżącego okresu rozliczeniowego, potem Twoje konto przechodzi na wersję darmową. Do momentu wygaśnięcia subskrypcji masz możliwość reaktywowania jej.

Po wygaśnięciu subskrypcji, powrót do konta premium jest możliwy po 3 miesiącach.

  • Brak prowizji od sprzedaży - otrzymujesz 100% ceny sprzedaży dzieła.

  • Brak limitu ofert sprzedaży – na koncie darmowym maksymalna ilość prac o statusie „na sprzedaż” to 25, na koncie premium ilość prac jest nielimitowana.

  • Nielimitowana ilość kolekcji tematycznych, pozwalających na uporządkowanie swojego portfolio. Na koncie darmowym istnieje możliwość utworzenia jednej kolekcji.

  • Lepsza widoczność Twoich prac w mediach społecznościowych i kampaniach marketingowych platformy Apeiron Arte.

Szczegóły znajdziesz w poradniku "Konto premium".

  • Na koncie darmowym prowizja za sprzedane dzieło wynosi 15% ceny dzieła. Prowizja zostanie pobrana podczas wypłaty środków.

  • Na koncie premium nie ma prowizji (sprzedający otrzymuje 100% ceny dzieła).

Wypłata należności za sprzedane dzieło następuje po 14 dniach od dnia doręczenia przesyłki do kupującego.

Więcej na temat wypłaty środków i prowizji znajdziesz w poradniku "Wypłata i prowizja".

Na Apeiron Arte oferujemy możliwość lepszego dotarcia do potencjalnego klienta poprzez wyróżnienie Twojej oferty.

Rodzaje wyróżnień:

  • W danej kategorii, w której wystawiona została oferta (np. malarstwo)

  • W specjalnej, dodatkowej kategorii „Polecane”

Okres wyróżnienia: 7, 30 lub 60 dni

Więcej informacji na temat wyróżnień znajdziesz w poradniku "Wyróżnianie ofert". Sprawdź cennik wyróżnień.

Nie wymagamy wyłączności – możesz wystawiać swoje prace także w innych miejscach.

Nie naliczamy opłat w przypadku sprzedaży pracy poza Apeiron Arte – Twoja twórczość, Twoje warunki. Nie zamierzamy Cię ograniczać. Jeśli dzieło sprzeda się poza naszą platformą, po prostu zaktualizuj jego status na „Sprzedane” w panelu artysty.

W takiej sytuacji ustaw status „Zarezerwowane”. Dzieło pozostanie widoczne w Twoim portfolio w "Archiwum prac", ale nie będzie dostępne do zakupu.

Jeśli praca o takim statusie zostanie sprzedana poza Apeiron Arte (np. na aukcji sztuki) - zmień status na „Sprzedane”.

Status dzieł dzieli się na: "na sprzedaż", "zarezerwowane", "sprzedane", "ukryte" oraz "weryfikacja".

Status dzieł możesz zmieniać samodzielnie w edycji oferty. Zmiana statusu nie wymaga ponownej weryfikacji oferty.

Więcej informacji znajdziesz w poradniku "Status dzieł i zmiana statusu".

O procesie wystawiania prac na sprzedaż możesz przeczytać w poradniku "Wystawianie dzieł na sprzedaż".

Każda praca, która jest wystawiana na Apeiron Arte, musi przejść etap weryfikacji, czy jest zgodna ze standardami jakości. Weryfikacja oferty trwa przeważnie maksymalnie jeden dzień. Status weryfikacji jest widoczny w panelu sprzedawcy w zakładce „Wystawione dzieła”.

Wystawiane oraz edytowane oferty sprawdzane są pod kątem jakości zdjęć, poprawności opisu i ogólnej zgodności danych z zamieszczonym opisem oraz przedmiotem widocznym na załączonych zdjęciach. Jeśli zostanie stwierdzona niezgodność któregoś z elementów, skontaktujemy się z Tobą w celu weryfikacji i ewentualnej korekty danych.

Administracja ma prawo odrzucić dzieło, jednak artysta zostaje o tym fakcie oraz o powodach takiej decyzji poinformowany.

Tak, w każdej chwili można edytować wystawioną ofertę z poziomu panelu sprzedawcy. W celu edycji należy przejść do "Wystawionych prac" i wybrać "Edytuj" przy danej pracy. Każda edycja będzie wymagała ponownej weryfikacji. Czas weryfikacji przeważnie trwa maksymalnie jeden dzień.

Jeśli potrzebujesz pomocy z edycją swojej oferty, skontaktuj się z nami.

Za opis oraz zgodność ze stanem rzeczywistym dzieła odpowiada artysta. Opis powinien być zgodny z tym, co w rzeczywistości prezentuje dzieło sztuki.

Po otrzymaniu informacji o nowym zamówieniu, musisz potwierdzić dostępność dzieła i gotowość do wysyłki. Na akceptację zamówienia masz 3 dni.

Szczegóły znajdziesz w poradniku "Akceptacja zamówienia i wysyłka".

Więcej szczegółów na temat wszystkich etapów sprzedaży znajdziesz tutaj

Po akceptacji zamówienia, w panelu zarządzania zamówieniem pojawi się opcja „Generuj etykietę”.

  • Na wygenerowanie etykiety wysyłkowej i zamówienie kuriera masz 5 dni.

  • Kliknięcie „Generuj etykietę” jednocześnie zamawia kuriera, który odbierze przesyłkę w najbliższym możliwym dniu roboczym  – system automatycznie wybiera najszybszy termin odbioru.

Po wygenerowaniu etykiety:

  • Otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem wygenerowania etykiety oraz wiadomość potwierdzającą zamówienie kuriera.

  • W panelu zarządzania zamówieniem będziesz mógł pobrać etykietę oraz zobaczyć „Aktualny stan podjazdu” – datę planowanego odbioru przesyłki przez kuriera.

Sczegółowy opis oraz instrukcję krok po kroku znajdziesz w poradniku "Akceptacja zamówienia i wysyłka".

Koszt wysyłki pokrywa kupujący podczas zakupu - cena dzieła i koszt wysyłki sumują się podczas składania zamówienia.

Jeśli wybierzesz "wysyłkę własną", sam określasz jej koszt, który zostanie doliczony do ceny dzieła i wypłacony na Twoje konto bankowe razem z wypłatą środków za dzieło.

Jeśli po wprowadzeniu parametrów przesyłki jedyną dostępną opcją jest "wysyłka własna" oznacza to, że aktualnie nasz system nie obsługuje takiej przesyłki i dzieło nie może zostać wysłane standardowymi formami dostawy (np. ze względu na zbyt duży rozmiar lub wagę).

W takim przypadku obowiązek wybrania sposobu wysyłki przechodzi na sprzedającego. Sprzedający może zaznaczyć podczas wystawiania dzieła sposób dostawy “wysyłka własna”.

Po zaakceptowaniu zamówienia jesteś zobowiązany do zorganizowania bezpiecznej wysyłki. Masz na to 5 dni od momentu akceptacji zamówienia:

  • Adres dostawy kupującego znajdziesz w szczegółach zamówienia.

  • Przygotuj swoje dzieło do wysyłki.

  • Po nadaniu przesyłki (odbiorze przez kuriera lub dostarczeniu do punktu nadania) przejdź do panelu sprzedawcy do zakładki „Zamówienia” i w panelu zarządzania zamówieniem wpisz nazwę przwoźnikanumer przesyłki oraz potwierdź nadanie paczki.

Szczegóły oraz instrukcję krok po kroku znajdziesz w poradniku "Wysyłka własna".

Dzieło sztuki należy zapakować z zachowaniem maksymalnego bezpieczeństwa, tak, by nie uległo ono uszkodzeniu w trakcie transportu. Za odpowiednie zabezpieczenie dzieła odpowiada artysta. Przeczytaj nasz poradnik "Jak spakować dzieło".

Jeśli dzieło zostanie uszkodzone przez niewłaściwe zabezpieczenie na czas transportu, artysta zostanie obciążony kosztami zwrotu, a reklamacja u przewoźnika nie zostanie uznana.

Jeśli dzieło było prawidłowo zabezpieczone, a mimo to zostało uszkodzone – odpowiedzialność ponosi przewoźnik. Każda przesyłka jest ubezpieczona. O uszkodzeniu należy nas niezwłocznie poinformować.

Po zgłoszeniu uszkodzenia przez kupującego lub artystę (uszkodzenie przesyłki zwrotnej), platforma kontaktuje się z przewoźnikiem i rozpoczyna proces dochodzenia odszkodowania.

Zalecamy sprawdzenie stanu dzieła jeszcze w obecności kuriera! W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, zalecamy sporządzić protokół szkód.

W przypadku uszkodzenia przesyłki przy "wysyłce własnej", artysta jest odpowiedzialny za wszelkie formalności, ponieważ to on organizuje wysyłkę. Platforma Apeiron Arte może służyć wsparciem merytorycznym w tym procesie.

Każdy kupujący ma prawo do zwrotu zakupionego dzieła w ciągu 14 dni od dnia odebrania przesyłki.

Organizacją zwrotu zajmuje się administrator Apeiron Arte.

Kupujący zgłasza zwrot poprzez formularz dostępny dla danego zamówienia. Następnie powód zwrotu zostaje zweryfikowany.

Koszty przesyłki zwrotnej ponosi:
a) Kupujący – gdy zwraca dzieło bez wyraźnego powodu (np. zmienił zdanie)

  • Koszty zwrotu pokrywa klient.

  • Artysta nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

b) Artysta – gdy zwrot wynika z błędu po jego stronie, np.:

  • Dzieło różni się od opisu, zdjęć lub parametrów podanych w ofercie,

  • Dzieło zostało uszkodzone z powodu niewłaściwego zapakowania.

W takim przypadku:

  1. Platforma opłaca przesyłkę zwrotną z góry,

  2. Artysta otrzymuje od platformy fakturę za koszt przesyłki, którą musi opłacić w terminie wskazanym na fakturze.

c) Przewoźnik – gdy przesyłka została uszkodzona w transporcie, a była poprawnie zapakowana

  • Platforma wstępnie opłaca zwrot i dochodzi odszkodowania od przewoźnika.

Więcej informacji znajdziesz w poradniku "Polityka Zwrotów".

Akceptowane są wszystkie metody płatności elektronicznych dostępne w Polsce, w tym te najpopularniejsze jak szybkie przelewy, BLIK czy płatność kartą. Płatności na platformie obsługiwane są przez operatora płatności PayU.pl (płatności jednorazowe) oraz Stripe.com (subskrypcja).

Masz inne pytanie?

Napisz do nas

Etapy sprzedaży dzieła

 

1. Zamówienie i powiadomienie o sprzedaży

Kupujący opłaca dzieło i wysyłkę, a środki zostają zabezpieczone na platformie aż do momentu wypłaty na Twoje konto. Otrzymasz powiadomienie e-mail o sprzedaży ze szczegółami zamówienia. Powiadomienie pojawi się również w zakładce „Powiadomienia” w panelu sprzedawcy.

2. Potwierdzenie zamówienia

Po otrzymaniu informacji o zakupie, musisz potwierdzić dostępność dzieła i gotowość do wysyłki. Na akceptację zamówienia masz 3 dni.

  • Zaloguj się do panelu sprzedawcy i przejdź do zakładki „Zamówienia”, gdzie zobaczysz nowe zamówienie.

  • Po wejściu w dane zamówienie, zobaczysz szczegóły oraz opcje „Akceptuj”„Odrzuć”. Anulowanie oznacza, że zamówienie zostanie odrzucone, a pieniądze zwrócone na konto kupującego.

3. Generowanie etykiety

Po potwierdzeniu zamówienia pojawi się link do wygenerowania etykiety wysyłkowej. Na wygenerowanie etykiety masz 5 dni. 

  • Kliknięcie „Generuj etykietę” automatycznie zamawia podjazd kuriera. Kupujący wybiera przewoźnika spośród opcji zaznaczonych przez Ciebie podczas wystawiania dzieła - tylko te, które wybierzesz, będą widoczne dla kupującego.

  • UWAGA: Kurier zostaje zamówiony na najbliższy możliwy termin.

  • Po wygenerowaniu etykiety oraz zamówieniu kuriera otrzymasz wiadomości e-mail (trwa to zazwyczaj maksymalnie kilka minut).

  • Aby pobrać etykietę przejdź do panelu zarządzania zamówieniem. W tym miejscu zobaczysz również "Aktualny stan podjazdu", czyli przewidywaną datę odbioru.

Sprawdź organizację wysyłki w przypadku „Wysyłki własnej”.

4. Przygotowanie przesyłki i nadanie paczki

  • Zapakuj dzieło starannie, aby uniknąć uszkodzeń w transporcie. Sprawdź poradnik Jak spakować dzieło

  • Następnie wydrukuj etykietę i przymocuj ją w bezpieczny sposób, np. w kopercie kurierskiej lub przekaż ją kurierowi do ręki podczas odbioru przesyłki. 

  • W wyznaczonym dniu czekaj na kuriera, aby przekazać mu przesyłkę.

Jeśli wybrana forma dostawy to "nadanie w punkcie", dostarcz przesyłkę do punktu InPost wybranego podczas wystawiania oferty.

5. Dostawa i okres zwrotu

Po dostarczeniu przesyłki do kupującego, rozpoczyna się 14-dniowy okres na zwrot produktu (więcej szczegółów na temat zwrotów znajdziesz tutaj).

6. Wypłata środków

Po upłynięciu okresu na zwrot produktu, środki za dzieło trafią na konto bankowe podane przez Ciebie w panelu sprzedawcy. Więcej o wypłacie środków.

 

Pamiętaj, że na każdym etapie możesz się z nami skontaktować w celu uzyskania odpowiedzi na dowolne pytanie dotyczące procesu sprzedaży.