Etapy sprzedaży dzieł | Apeiron Arte
Etapy sprzedaży

Etapy sprzedaży dzieła

 

1. Zamówienie i powiadomienie o sprzedaży

Kupujący opłaca dzieło i wysyłkę, a środki zostają zabezpieczone na platformie aż do momentu wypłaty na Twoje konto. Otrzymasz powiadomienie e-mail o sprzedaży ze szczegółami zamówienia. Powiadomienie pojawi się również w zakładce „Powiadomienia” w panelu sprzedawcy.

2. Potwierdzenie zamówienia

Po otrzymaniu informacji o zakupie, musisz potwierdzić dostępność dzieła i gotowość do wysyłki. Na akceptację zamówienia masz 3 dni.

  • Zaloguj się do panelu sprzedawcy i przejdź do zakładki „Zamówienia”, gdzie zobaczysz nowe zamówienie.

  • Po wejściu w dane zamówienie, zobaczysz szczegóły oraz opcje „Akceptuj”„Odrzuć”. Anulowanie oznacza, że zamówienie zostanie odrzucone, a pieniądze zwrócone na konto kupującego.

3. Generowanie etykiety

Po potwierdzeniu zamówienia pojawi się link do wygenerowania etykiety wysyłkowej. Na wygenerowanie etykiety masz 5 dni. 

  • Kliknięcie „Generuj etykietę” automatycznie zamawia podjazd kuriera. Kupujący wybiera przewoźnika spośród opcji zaznaczonych przez Ciebie podczas wystawiania dzieła - tylko te, które wybierzesz, będą widoczne dla kupującego.

  • UWAGA: Kurier zostaje zamówiony na najbliższy możliwy termin.

  • Po wygenerowaniu etykiety oraz zamówieniu kuriera otrzymasz wiadomości e-mail (trwa to zazwyczaj maksymalnie kilka minut).

  • Aby pobrać etykietę przejdź do panelu zarządzania zamówieniem. W tym miejscu zobaczysz również "Aktualny stan podjazdu", czyli przewidywaną datę odbioru.

Sprawdź organizację wysyłki w przypadku „Wysyłki własnej”.

4. Przygotowanie przesyłki i nadanie paczki

  • Zapakuj dzieło starannie, aby uniknąć uszkodzeń w transporcie. Sprawdź poradnik Jak spakować dzieło

  • Następnie wydrukuj etykietę i przymocuj ją w bezpieczny sposób, np. w kopercie kurierskiej lub przekaż ją kurierowi do ręki podczas odbioru przesyłki. 

  • W wyznaczonym dniu czekaj na kuriera, aby przekazać mu przesyłkę.

Jeśli wybrana forma dostawy to "nadanie w punkcie", dostarcz przesyłkę do punktu InPost wybranego podczas wystawiania oferty.

5. Dostawa i okres zwrotu

Po dostarczeniu przesyłki do kupującego, rozpoczyna się 14-dniowy okres na zwrot produktu (więcej szczegółów na temat zwrotów znajdziesz tutaj).

6. Wypłata środków

Po upłynięciu okresu na zwrot produktu, środki za dzieło trafią na konto bankowe podane przez Ciebie w panelu sprzedawcy. Więcej o wypłacie środków.

 

Pamiętaj, że na każdym etapie możesz się z nami skontaktować w celu uzyskania odpowiedzi na dowolne pytanie dotyczące procesu sprzedaży.