Poradnik: Wysyłka własna
Wysyłka własna

Poradnik: Wysyłka własna

 

Platforma Apeiron Arte udostępnia opcję dostawy własnej, działającą poza systemem platformy.

Opcja ta jest przede wszystkim przewidziana dla przesyłek, dla których nie ma dostępnych przewoźników w systemie platformy. Jeśli Twoje dzieło ma niestandardowe wymiary, „wysyłka własna” będzie jedyną opcją dostępną przy wystawianiu go na sprzedaż po wprowadzeniu parametrów przesyłki.

Dostawa własna jest również dostępna dla wszystkich standardowych przesyłek jako jedna z opcji.

Aby umożliwić klientowi wybór tej opcji (obowiązkowe, jeśli jest jedynym wyborem), podczas wystawiania dzieła zaznacz „wysyłka własna”ustal koszt przesyłki:

zdjęcie_12

WAŻNE:

  • Kwota, którą podasz, będzie kosztem poniesionym przez klienta podczas zapłaty za zamówienie. Jeśli faktyczny koszt wysyłki przewyższy podaną kwotę, różnica nie zostanie zrekompensowana. Ustal precyzyjny koszt wysyłki dla danego dzieła.

  • Kwota ta zostanie doliczona do Twojej wypłaty i przekazana na Twoje konto bankowe razem z należnością za sprzedane dzieło. Szczegóły znajdziesz w poradniku: „Wypłata i prowizja

  • Przy wysyłce własnej na automatycznej fakturze pojawi się pozycja „Dostawa własna” z kosztami zadeklarowanymi przez Ciebie. Więcej o fakturach.

Wysyłka własna krok po kroku:

1. Powiadomienie o nowym zamówieniu i potwierdzenie dostępności

Aby zapoznać się z tym krokiem, przejdź do poradnika Akceptacja zamówienia i wysyłka, a następnie wróć tutaj i przejdź do kolejnego kroku.

2. Organizacja dostawy własnej

Po zaakceptowaniu zamówienia jesteś zobowiązany do zorganizowania bezpiecznej wysyłki. Masz na to 5 dni od momentu akceptacji zamówienia:

  • Dane kupującego oraz adres dostawy znajdziesz w szczegółach zamówienia.

  • Przygotuj swoje dzieło do wysyłki. Przeczytaj nasz poradnik Jak spakować dzieło

  • Po nadaniu przesyłki (odbiorze przez kuriera lub dostarczeniu do punktu nadania) przejdź do panelu sprzedawcy do zakładki „Zamówienia” i w panelu zarządzania zamówieniem wpisz nazwę przwoźnikanumer przesyłki oraz potwierdź nadanie paczki:

zdjęcie_23

WAŻNE:

  • Prawidłowe uzupełnienie numeru przesyłki umożliwi nam śledzenie jej statusu oraz terminową wypłatę należności.

  • Jeśli wystąpią problemy lub opóźnienia z organizacją wysyłki, poinformuj nas o tym jak najszybciej.

  • Pamiętaj, że przy dostawie własnej jesteś odpowiedzialny za dochodzenie ewentualnego odszkodowania od przewoźnika w przypadku powstania uszkodzeń.

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami