Poradnik: Akceptacja zamówienia i Wysyłka
Akceptacja zamówienia i Wysyłka

Poradnik: Akceptacja zamówienia i Wysyłka

 

1. Powiadomienie o nowym zamówieniu i potwierdzenie dostępności

a) Po dokonaniu sprzedaży otrzymasz wiadomość e-mail informującą o szczegółach zamówienia oraz kolejnych krokach.

b) Następnie otrzymasz wiadomość o dokonaniu płatności przez klienta. Ten e-mail oznacza, że ​​kupujący zapłacił już całą kwotę za dzieło i wysyłkę oraz będzie oczekiwał na kolejną wiadomość potwierdzającą przyjęcie zamówienia.

c) Po otrzymaniu informacji o płatności, potwierdź dostępność dzieła i gotowość do wysyłki. Masz na to 3 dni od momentu złożenia zamówienia przez klienta, ale nie zwlekaj i potwierdź zamówienie jak najszybciej:

Aby zaakceptować zamówienie, zaloguj się do Panelu Sprzedawcy, następnie przejdź do zakładki „Zamówienia” i wyświetl szczegóły nowego zamówienia:

zdjęcie_7


Zobaczysz wszystkie informacje na temat sprzedanej pracy oraz opcje „Akceptuj” i „Odrzuć”:

(Po akceptacji klient otrzyma automatyczną wiadomość)

zdjęcie_20


Kolejne kroki dotyczą tylko wysyłki organizowanej poprzez system platformy. Aby zapoznać się z etapami dostawy własnej, zobacz poradnik „Wysyłka własna

2. Generowanie etykiety i zamawianie kuriera

Po akceptacji zamówienia, pojawi się opcja „Generuj etykietę”. Na wygenerowanie etykiety i zamówienie kuriera masz 5 dni.

Kliknięcie „Generuj etykietę” jednocześnie zamawia kuriera, który odbierze przesyłkę w najbliższym możliwym dniu roboczym  – system automatycznie wybiera najszybszy termin odbioru:

zdjęcie_21


Po wygenerowaniu etykiety (proces ten trwa zazwyczaj maksymalnie kilka minut):

  • Otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem wygenerowania etykiety oraz wiadomość potwierdzającą zamówienie kuriera

  • W panelu zarządzania zamówieniem będziesz mógł pobrać etykietę oraz zobaczyć „Aktualny stan podjazdu” – datę planowanego odbioru przesyłki przez kuriera:

zdjęcie_22

WAŻNE: Po wygenerowaniu etykiety natychmiast przystąp do przygotowania dzieła do wysyłki, kurier może przyjechać już w następnym dniu roboczym. Jeśli kurier nie pojawi się w ciągu 3 dni roboczych od momentu zamówienia, skontaktuj się z nami.

3. Przygotowanie dzieła do wysyłki i nadanie przesyłki

Po pobraniu etykiety wydrukuj ją i przystąp do zapakowania dzieła.

Przeczytaj nasz poradnik Jak spakować dzieło

Nadanie przesyłki:

a) Jeśli wybrana forma dostawy wymaga podjazdu kuriera, odbierze on przesyłkę w najbliższym możliwym dniu roboczym.

b) Jeśli wybrana forma dostawy to nadanie w punkcie InPost, dostarcz przesyłkę do punktu nadania wybranego podczas wystawiania oferty.*

*Uwaga: Jedną z opcji wysyłki dostępną na platformie jest nadanie i odbiór przesyłki w punkcie InPost (nie mylić z paczkomatem). Jeśli opcja jest dostępna dla Twojego dzieła, zobaczysz ją podczas wystawiania oferty i będziesz miał możliwość wyboru preferowanego punktu nadania. Klient będzie miał możliwość wyboru tej opcji tylko jeśli ją zaznaczysz.

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami