Galeria sztuki online – Apeiron Arte

Jak kupować?

FAQ dla kupujących

Możesz kupić dzieło bez rejestracji na platformie. Zachęcamy jednak do założenia konta - dzięki temu proces zakupu jest szybszy i wygodniejszy. Posiadając konto użytkownika masz również wgląd w historię zakupów.

Tak, konto jest i zawsze będzie darmowe.

Zakup dzieła odbywa się poprzez dodanie pracy do koszyka, uzupełnienie danych kupującego oraz wybranie sposobu wysyłki. Po złożeniu zamówienia zostaniesz przekierowany do płatności. Po jej dokonaniu zamówienie trafia do artysty, który przygotowuje dzieło do wysyłki. Sprawdź poradnik "Jak kupić".

Szczegółowy opis etapów zakupu znajdziesz w sekcji Etapy zakupu

Jeśli masz wątpliwości lub pytania skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy w wyborze dzieła oraz w całym procesie zakupu!

Zapłata odbywa się poprzez elektroniczne serwisy płatności (PayU.pl). Dostępne są wszystkie metody udostępnione przez operatora, w tym te najpopularniejsze jak szybkie przelewy, BLIK czy płatność kartą.

Opcja płatności za pobraniem (podczas doręczenia przesyłki) nie jest dostępna ze względu na specyfikę serwisu – platforma pośredniczy w płatności, a środki są wypłacane artyście po upływie okresu na zwrot produktu.

Płatność za zamówienie odbywa się bezpośrednio po jego złożeniu. Jeśli płatność nie powiedzie się, możesz podjąć kolejną próbę korzystając z linku ponawiającego płatność, przesłanego w wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie. Na dokonanie skutecznej płatności masz 3 dni.*

*Artysta ma 3 dni na potwierdzenie dostępności produktu po otrzymaniu zamówienia. Po tym okresie zamówienie zostaje anulowane.

Formy dostawy dostępne poprzez system wysyłkowy Apeiron Arte:

  • Dostawa od nadawcy do odbiorcy: InPost, DPD, DHL, FedEx, Poczta Polska (Pocztex).

  • Dostawa z punktu nadania do punktu odbioru: InPost.

Formy dostawy dostępne poza systemem Apeiron Arte:

  • Dostawa własna („wysyłka własna”), organizowana przez artystę.

Zobacz poradnik "Formy dostawy".

Za standardową wysyłkę płaci kupujący podczas płatności za dzieło.

Koszt „wysyłki własnej” jest ustalany indywidualnie dla danego dzieła przez artystę. Koszt takiej wysyłki ponosi kupujący.

Koszt wysyłki i cena dzieła sumują się w podsumowaniu zamówienia.

a) Standardowa wysyłka

  • Po potwierdzeniu zamówienia artysta ma maksymalnie 5 dni na przygotowanie przesyłki i wygenerowanie etykiety wysyłkowej.

  • Nadanie przesyłki - zazwyczaj w najbliższym dniu roboczym następującym po wygenerowaniu etykiety.

  • Dostawa trwa zwykle od 2 do 3 dni roboczych.

b) Wysyłka własna

  • Artysta ma 5 dni na nadanie przesyłki (po potwierdzeniu zamówienia).

  • Przy „wysyłce własnej” czas dostawy może się nieco wydłużyć, zwłaszcza w przypadku przesyłki o niestandardowych wymiarach. Priorytetem pozostaje dostarczenie dzieła w nienaruszonym stanie.

Sprawdź poradnik "Formy dostawy".

Po dostarczeniu przesyłki, pamiętaj aby potwierdzić odbiór zamówienia. (sprawdź pytanie nr 9)

W celu finalizacji transakcji, pamiętaj o potwierdzeniu odbioru przesyłki po jej otrzymaniu. Możesz to zrobić w panelu zarządzania zamówieniem:

a) Jeśli posiadasz konto użytkownika - przejdź do zakładki "Zamówienia" i w panelu zarządzania zamówieniem potwierdź jego odbiór

b) Jeśli nie posiadasz konta użytkownika - link do panelu zarządzania znajdziesz w mailu potwierdzającym złożenie danego zamówienia.

Jeśli produkt był odpowiednio zabezpieczony, odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki podczas transportu ponosi przewoźnik. Każda przesyłka jest ubezpieczona. Odbiorca przesyłki zgłasza uszkodzenie platformie Apeiron Arte. Po zgłoszeniu uszkodzenia, platforma kontaktuje się z przewoźnikiem i rozpoczyna proces dochodzenia odszkodowania.

Zalecamy sprawdzenie stanu dzieła jeszcze w obecności kuriera! W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, zalecamy sporządzić protokół szkód.

Formalnym sprzedawcą dzieł dostępnych na Apeiron Arte jest właściciel serwisu.

Oznacza to, że kupujący ma prawo do zwrotu dzieła w ciągu 14 dni od jego otrzymania, bez względu na to, czy artysta jest profesjonalnym przedsiębiorcą czy osobą prywatną.

Więcej informacji znajdziesz w poradniku "Polityka Zwrotów i Reklamacji".

a) Kupujący – gdy zwraca dzieło bez wyraźnego powodu (np. zmienił zdanie)

  • Pobranie kosztów przesyłki następuje podczas wypłaty środków za dzieło z powrotem na konto bankowe kupującego (wypłata zostaje pomniejszona o koszty przesyłki zwrotnej).

b) Artysta – gdy zwrot wynika z błędu po jego stronie, np.:

  • Dzieło różni się od opisu, zdjęć lub parametrów podanych w ofercie,

  • Dzieło zostało uszkodzone z powodu niewłaściwego zapakowania.

W takim przypadku:

  1. Platforma opłaca przesyłkę zwrotną z góry,

  2. Artysta otrzymuje od platformy fakturę za koszt przesyłki, którą musi opłacić w terminie wskazanym na fakturze.

c) Przewoźnik – gdy przesyłka została uszkodzona w transporcie, a była poprawnie zapakowana

  • Platforma wstępnie opłaca zwrot i dochodzi odszkodowania od przewoźnika.

Więcej informacji na temat zwrotów.

Zwrot środków zostanie dokonany na konto bankowe kupującego w terminie do 5 dni roboczych od dnia otrzymania przez artystę przesyłki zwrotnej.

Tak, możesz zgłosić chęć rezerwacji wybranego dzieła, kontaktując się z nami. Możemy zmienić status pracy na „Zarezerwowane” tak, aby inni klienci nie mieli możliwości kupna danego dzieła. Rezerwacja jest możliwa na 7 dni. Po tym okresie praca będzie ponownie dostępna na sprzedaż.

Masz inne pytanie?

Napisz do nas FAQ dla sprzedawców

Etapy zakupu dzieła

 

1. Złożenie zamówienia

W celu złożenia zamówienia umieść wybrane dzieło w koszyku. Następnie podaj swoje dane oraz adres dostawy i wybierz jedną z dostępnych opcji wysyłki. Koszty wysyłki i cena dzieła sumują się w kolejnym kroku.

2. Potwierdzenie zamówienia i płatność

Zostaniesz przekierowany do potwierdzenia zamówienia oraz dokonania płatności za dzieło i wysyłkę. Środki są zabezpieczone przez platformę aż do zakończenia okresu na ewentualny zwrot dzieła.

3. Potwierdzenie przez artystę

Po złożeniu zamówienia, artysta potwierdza dostępność produktu i gotowość do wysyłki. Ma na to 3 dni. W przypadku odrzucenia zamówienia lub przekroczenia terminu na potwierdzenie, środki za dzieło oraz wysyłkę wracają na Twoje konto bankowe.

Gdy artysta potwierdzi zamówienie, otrzymasz powiadomienie e-mail.

4. Powiadomienie o wysyłce

Następnie artysta ma maksymalnie 5 dni na spakowanie dzieła oraz wygenerowanie etykiety wysyłkowej. Generowanie etykiety automatycznie zamawia kuriera po odbiór przesyłki na najszybszy możliwy termin (zazwyczaj najbliższy dzień roboczy).

Po wygenerowaniu etykiety otrzymasz e-mail informujący o gotowości artysty do nadania przesyłki.

5. Dostawa

Kurier odbiera przesyłkę w wyznaczonym dniu i dostarcza ją pod wskazany przez Ciebie adres najszybciej jak to możliwe. Szacunkowy czas dostawy wynosi 1 do 3 dni roboczych od momentu odbioru przesyłki. W wyjątkowych sytuacjach czas ten może się wydłużyć.*

6. Finalizacja transakcji

Pamiętaj o potwierdzeniu odbioru przesyłki po jej otrzymaniu. Możesz to zrobić w panelu zarządzania zamówieniem, nawet jeśli nie masz konta na Apeiron Arte:

a) Jeśli posiadasz konto użytkownika - przejdź do zakładki "Zamówienia" i w panelu zarządzania danym zamówieniem potwierdź jego odbiór.

b) Jeśli nie posiadasz konta użytkownika - link do panelu zarządzania znajdziesz w mailu potwierdzającym złożenie zamówienia.

7. Okres zwrotu

Po dostarczeniu przesyłki masz 14 dni na ewentualny zwrot dzieła.** (Więcej o Polityce Zwrotów)

Artysta otrzymuje środki za dzieło po zakończeniu okresu zwrotu.

 

Pamiętaj, że na każdym etapie możesz się z nami skontaktować, jeśli potrzebujesz wsparcia lub masz pytania dotyczące zakupu.

 

* Opis wysyłki dotyczy przesyłek standardowych. W przypadku „wysyłki własnej” (działającej poza systemem Apeiron), artysta sam wycenia i organizuje wysyłkę. Czas dostawy oraz procedura mogą się różnić, ale priorytetem pozostaje dostarczenie dzieła w nienaruszonym stanie. Przeczytaj więcej o formach dostawy.

**Aby ułatwić zgłoszenie ewentualnych uszkodzeń przesyłki, radzimy odpakować dzieło przy kurierze. W razie potrzeby można sporządzić protokół szkód, co ułatwi proces dochodzenia odszkodowania od przewoźnika.