Galeria sztuki online – Apeiron Arte
Polityka Zwrotów i Reklamacji

Poradnik: Polityka Zwrotów i Reklamacji

 

1. Kogo dotyczy polityka zwrotów

Formalnym sprzedawcą produktów zakupionych na Apeiron Arte jest właściciel serwisu, w związku z czym kupujący ma prawo do zwrotu zakupionego produktu, niezależnie od tego, czy artysta jest przedsiębiorcą, czy osobą prywatną.

Szczegóły dotyczące zwrotów i reklamacji określa regulamin serwisu oraz umowa zawarta pomiędzy właścicielem serwisu a artystą.

2. Jak wygląda polityka zwrotów Apeiron Arte

Każdy kupujący ma prawo do zwrotu zakupionego produktu w ciągu 14 dni od dnia odebrania przesyłki, niezależnie od przyczyny.

Płatność za przesyłkę zwrotną:

a) Kupujący ponosi koszty przesyłki zwrotnej, jeśli produkt jest zwracany bez wyraźnego powodu (brak winy artysty lub przewoźnika). Pobranie kosztów przesyłki następuje podczas wypłaty środków za dzieło z powrotem na konto bankowe kupującego (wypłata zostaje pomniejszona o koszty przesyłki zwrotnej).

b) Artysta ponosi koszty przesyłki zwrotnej, jeśli zwrot wynika z jego winy (np. różnice między produktem a opisem, podanymi informacjami czy zdjęciami lub uszkodzenia dzieła spowodowane nieodpowiednim przygotowaniem do wysyłki). W celu sprawnego przebiegu zwrotu, platforma początkowo pokrywa koszty przesyłki zwrotnej, a artysta otrzymuje fakturę na ich wysokość.

c) Jeśli zwrot ma miejsce z winy przewoźnika (uszkodzenie dzieła podczas transportu, nie będące winą złego przygotowania przesyłki przez artystę) - W celu sprawnego przebiegu zwrotu, platforma wstępnie ponosi koszty przesyłki zwrotnej, następnie dochodzi odszkodowania od przewoźnika.

Wypłata środków za zwrócone dzieło

Zwrot środków zostanie dokonany na konto bankowe Kupującego w terminie do 5 dni roboczych od dnia otrzymania przez Artystę przesyłki zwrotnej.

3. Jak zgłosić zwrot

a) Jeśli posiadasz konto użytkownika:

  • Zaloguj się na swoje konto.

  • Przejdź do zakładki „Zwroty" i wybierz "Zarządzaj zwrotem" dla zamówienia, które chcesz zwrócić:

zdjęcie_17


Następnie wypełnij krótki formularz zwrotów:

  • Wybierz typ zgłoszenia

  • Wybierz powód zwrotu

  • Zwięźle opisz powód zwrotu

  • Podaj numer konta bankowego do zwrotu środków

  • Opcjonalnie dodaj zdjęcia pracy, dokumentujące powód zwrotu (obowiązkowe w przypadku zwrotu ze względu na uszkodzenie lub różnice produktu względem zdjęć / opisu podanych przez artystę):

zdjęcie_16


Podaj dane adresowe i kliknij "Zgłoś reklamację":

(Administrator skontaktuje się z Tobą w celu ustalenia szczegółów, takich jak termin odbioru przesyłki)

 

zdjęcie_15


b) Jeśli nie posiadasz konta:

  • Przejdź do strony Zwrot zamówienia.

  • Wpisz numer zamówienia oraz adres e-mail podany przy zamówieniu, a następnie kliknij „Szukaj zamówienia”.

  • Na podany adres e-mail otrzymasz link do formularza zgłoszeniowego. (Jeśli nie widzisz wiadomości z linkiem, sprawdź folder Spam)

  • Aby wypełnić formularz, postępuj zgodnie z instrukcją w punkcie "3a".

  • Po zgłoszeniu zwrotu poprzez formularz, administrator skontaktuje się z Tobą w celu ustalenia szczegółów, takich jak termin odbioru przesyłki.

Rola platformy przy zwrotach:

  • Po zgłoszeniu przez kupującego chęci zwrotu, na podstawie wypełnionego formularza zwrotów, administrator weryfikuje zgłoszenie.

  • Administrator kontaktuje się z kupującym w celu ustalenia szczegółów zwrotu oraz organizacji wysyłki zwrotnej.

  • Administrator kontaktuje się z artystą w celu poinformowania o zwrocie.

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami