Poradnik: Polityka Zwrotów
Polityka Zwrotów

Poradnik: Polityka Zwrotów

 

1. Kto odpowiada za zwroty?

Formalnym sprzedawcą dzieł dostępnych na Apeiron Arte jest właściciel serwisu.

Oznacza to, że kupujący ma prawo do zwrotu dzieła w ciągu 14 dni od jego otrzymania, bez względu na to, czy artysta jest profesjonalnym przedsiębiorcą czy osobą prywatną.

2. Jak wygląda polityka zwrotów Apeiron Arte

Kto ponosi koszty przesyłki zwrotnej?

a) Kupujący – gdy zwraca dzieło bez wyraźnego powodu (np. zmienił zdanie)

  • Koszty zwrotu pokrywa klient.

  • Artysta nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

b) Artysta – gdy zwrot wynika z błędu po jego stronie, np.:

  • Dzieło różni się od opisu, zdjęć lub parametrów podanych w ofercie,

  • Dzieło zostało uszkodzone z powodu niewłaściwego zapakowania.

W takim przypadku:

  1. Platforma opłaca przesyłkę zwrotną z góry,

  2. Artysta otrzymuje od platformy fakturę za koszt przesyłki, którą musi opłacić w terminie wskazanym na fakturze.

c) Przewoźnik – gdy przesyłka została uszkodzona w transporcie, a była poprawnie zapakowana

  • Koszt pokrywa przewoźnik.

  • Platforma wstępnie opłaca zwrot i dochodzi odszkodowania od przewoźnika.

Rola platformy przy zwrotach:

  1. Kupujący wypełnia formularz zwrotu dostępny dla danego zamówienia.

  2. Administrator:

    1. weryfikuje zgłoszenie,

    2. kontaktuje się z kupującym i ustala szczegóły wysyłki zwrotnej,

    3. kontaktuje się z artystą i informuje o planowanym zwrocie.

 

Jeśli zwrot nie wynikał z uszkodzenia dzieła, możesz je ponownie wystawić na sprzedaż w serwisie w nowej ofercie.

 

Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami