Cykl:Od natury do abstrakcji - hybrydalne figury w linorycie
Wyświetlenia: 22 Wstecz

Cykl:Od natury do abstrakcji - hybrydalne figury w linorycie

Patrycja Łysa - Sprawdź inne dzieła tego artysty
1000.00 zł

Wysyłka od: 22.00 zł

14 dni na zwrot
bezpieczne formy płatności
bezpieczna dostawa
Avatar AperionArte
1000.00

Cykl:Od natury do abstrakcji - hybrydalne figury w linorycie

Tytuł dzieła

Cykl grafik „Od natury do abstrakcji – hybrydalne figury w linorycie” powstał jako wynik poszukiwań artystycznych na styku obserwacji natury, transformacji obrazu oraz eksperymentów z formą graficzną. Punktem wyjścia była kora drzew – jej faktura, rytmiczność i organiczna struktura, które potraktowane zostały jako metafory życia, pamięci i nieustannej przemiany. W kompozycjach zestawiona została natura z postacią ludzką, tworząc cztery hybrydalne figury, których forma jest świadomie zdeformowana i fragmentaryczna, a zarazem pełna ekspresji i wewnętrznej logiki. Proces twórczy rozpoczął się od wykonania autorskich fotografii kory różnych gatunków drzew. Następnie obrazy zostały przetworzone cyfrowo i ograniczone do czerni i bieli, co pozwoliło wydobyć ich graficzny charakter i silny kontrast. Ze zdjęć wycinane były fragmenty, które komponowane w kształty przypominające ludzkie sylwetki, zatracały dosłowność i stawały się podstawą do dalszej pracy z matrycami linorytniczymi. Linoryt – technika wymagająca precyzji i pracy z fakturą – pozwolił podkreślić relacje między organicznością natury a surowością graficznej formy. Powstałe figury są niejednoznaczne, balansują na granicy człowieczeństwa i roślinności. Ich ciała zbudowane z pęknięć, sęków i włókien – śladów kory drzewnej – w nowym kontekście nabierają wymiaru emocjonalnego i symbolicznego. Każda z postaci niesie w sobie zapis doświadczenia, będąc zarazem anonimowym bytem i wyrazem wewnętrznego stanu. Brak mimiki i regularności form podkreśla ich abstrakcyjny charakter – to figury bardziej odczuwalne niż dosłownie rozpoznawalne. Cykl stanowi refleksję nad procesem przechodzenia – od natury, przez jej przetworzenie, po autonomiczną formę graficzną. Hybrydalność odnosi się tu zarówno do konstrukcji postaci, jak i do idei łączenia świata organicznego z wymiarem symbolicznym i emocjonalnym. Prace stawiają pytania o granice formy, o relację człowieka z naturą oraz o potencjał abstrakcji w sztuce graficznej. Czarno-biała estetyka linorytów podkreśla intensywność i wyrazistość przekazu, dopełniając ideę przenikania się natury, ciała i obrazu.

Artysta: Patrycja Łysa

Forma artystyczna: Grafika warsztatowa

Materiał:

Wymiary: 35.00 cm × 100.00 cm

Cena: 1000.00 PLN

14 dni na zwrot
bezpieczne formy płatności
bezpieczna dostawa
Szczegóły:
  • Kategoria: Grafika warsztatowa
  • Wymiary (wys. x. szer. x gł.): 100 x 35 x 0 cm
  • Waga: 1.00 kg
  • Rok powstania: 2025
  • Kształt: Inny
  • Podłoże: Papier
  • Style: Abstrakcja
  • Technika: Linoryt
  • Tematyka: Natura Inne
  • Przeważający kolor: Czarno-biały
O dziele:
Cykl grafik „Od natury do abstrakcji – hybrydalne figury w linorycie” powstał jako wynik poszukiwań artystycznych na styku obserwacji natury, transformacji obrazu oraz eksperymentów z formą graficzną. Punktem wyjścia była kora drzew – jej faktura, rytmiczność i organiczna struktura, które potraktowane zostały jako metafory życia, pamięci i nieustannej przemiany. W kompozycjach zestawiona została natura z postacią ludzką, tworząc cztery hybrydalne figury, których forma jest świadomie zdeformowana i fragmentaryczna, a zarazem pełna ekspresji i wewnętrznej logiki. Proces twórczy rozpoczął się od wykonania autorskich fotografii kory różnych gatunków drzew. Następnie obrazy zostały przetworzone cyfrowo i ograniczone do czerni i bieli, co pozwoliło wydobyć ich graficzny charakter i silny kontrast. Ze zdjęć wycinane były fragmenty, które komponowane w kształty przypominające ludzkie sylwetki, zatracały dosłowność i stawały się podstawą do dalszej pracy z matrycami linorytniczymi. Linoryt – technika wymagająca precyzji i pracy z fakturą – pozwolił podkreślić relacje między organicznością natury a surowością graficznej formy. Powstałe figury są niejednoznaczne, balansują na granicy człowieczeństwa i roślinności. Ich ciała zbudowane z pęknięć, sęków i włókien – śladów kory drzewnej – w nowym kontekście nabierają wymiaru emocjonalnego i symbolicznego. Każda z postaci niesie w sobie zapis doświadczenia, będąc zarazem anonimowym bytem i wyrazem wewnętrznego stanu. Brak mimiki i regularności form podkreśla ich abstrakcyjny charakter – to figury bardziej odczuwalne niż dosłownie rozpoznawalne. Cykl stanowi refleksję nad procesem przechodzenia – od natury, przez jej przetworzenie, po autonomiczną formę graficzną. Hybrydalność odnosi się tu zarówno do konstrukcji postaci, jak i do idei łączenia świata organicznego z wymiarem symbolicznym i emocjonalnym. Prace stawiają pytania o granice formy, o relację człowieka z naturą oraz o potencjał abstrakcji w sztuce graficznej. Czarno-biała estetyka linorytów podkreśla intensywność i wyrazistość przekazu, dopełniając ideę przenikania się natury, ciała i obrazu.


Sprawdź Politykę Zwrotów Apeiron Arte.
linorytnaturaAbstrakcjaczarnobiałygrafika warsztatowarękodziełoSztuka Współczesnadrzewahybrydale figuryczłowiek w naturzehybrydalnośćfakturaekspresja
INNE W TEJ KATEGORII
WIĘCEJ OD TEGO AUTORA